Home » , » សញ្ញា​នៃ​ការ​ឡើង​ថ្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​នៅ​តែ​បន្ត​មាន

សញ្ញា​នៃ​ការ​ឡើង​ថ្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​នៅ​តែ​បន្ត​មាន

Written By Unknown on Wednesday, February 27, 2013 | 27.2.13

111031_11
កុមារី​ម្នាក់​នេះ​​កំពុង​ទូល​អង្ករ​​ដែល​​ជា​​អំណោយ​ សម្រាប់​​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​រងគ្រោះ​ដោយ​​ទឹក​​ជំនន់​។ គ្រោះ​ធម្មជាតិ​​នឹង​​ធ្វើ​​ឲ្យ​​តម្លៃ​​ស្បៀង​​ឡើង​ថ្លៃ​បន្ត​ទៀត។ រូបថត ម៉ៃ វីរៈ
គ្រោះ​ទឹក​ជំនន់​ និង​ការ​ខាត​បង់​ផល​ដំណាំ​យ៉ាង​ធ្ងន់​ធ្ងរ​នៅ​ប្រទេស​ថៃ និង​កម្ពុជា កំពុង​បង្ក​ក្តី​កង្វល់​ថា វិបត្តិ​ស្បៀង អាច​នឹង​កើត​ឡើង​ជា​ថ្មី​ម្តង​ទៀត។
ភាព​ច្រួល​ច្របល់​មួយ​ផ្សេង​ទៀត ​គឺ​ពិភព​លោកអាច​នឹង​ធ្លាក់​ចូល​ទៅ​ក្នុង​សម័យ​កាល​ថ្មី ដែល​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​ឡើង​ថ្លៃ នឹង​ក្លាយ​ទៅ​ជា «រឿង​ធម្មតា»។
ខណៈ​ដែល​អ្នក​បង្កើត​គោល​នយោបាយ​ភាគ​ច្រើន កំពុង​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​សេដ្ឋកិច្ច​ដ៏​ពិបាក​ៗ​ជា​ច្រើន លទ្ធភាព​នៃ​ការ​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ស្បៀង​អាហារ​ទំនង​ជា​គេ​មិន​ស្វាគមន៍​នោះ​ ទេ​ តែ​ក៏​មិន​ត្រូវ​ព្រងើយ​កន្តើយ​ដែរ​។
ទោះ​បី​ជា​ភាព​ប្រែ​ប្រួល​នៃ​ទីផ្សារ​ទំនិញ មិន​មែន​ជា​រឿង​ថ្មី​ក៏​ដោយ ប៉ុន្តែ​វា​ជា​សញ្ញា​គួរ​ឲ្យ​ព្រួយ​បារម្ភ ដោយ​សារ​ការ​ឡើង​ចុះ​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន កំពុង​កើត​មាន​ឡើង ហើយ​ខ្ពស់​ជាង ​កាល​ពី​មុន​ទៅ​ទៀត​។ ​ទោះ​បី​ជា​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​ធ្លាក់​ចុះក៏​ដោយ​ ប៉ុន្តែ​វា​នៅ​តែ​ខ្ពស់​ដដែល បើ​ផ្អែក​តាម​ស្តង់​ដារ​ប្រវត្តិ​សាស្ត្រ ហើយ​បើ​វា​ឡើង​ខ្ពស់​វិញ វា​នឹង​គ្រប់​គ្រាន់​នឹង​ដាក់​សម្ពាធ​មក​លើ​ថវិកា​គ្រួសារ។
ចំពោះ​ប្រជាជន​ក្រីក្រ​នៅ​អាស៊ី​ ​ការ​ចំណាយ​ក្នុង​គ្រួសារ​លើ​ម្ហូប​អាហារមាន​ដល់​៦០​ភាគ​រយ ទោះ​បី​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​ឡើង​ចុះ​តិច​តួច​ក្តី ប៉ុន្តែ​ពួក​គេ​នៅ​តែ​បង្ខំ​ចិត្ត​ប្រើ​ប្រាស់​ធន​ធាន​ដ៏​តិច​តួច​របស់​ ខ្លួន ឲ្យ​បាន​ប្រសើរ​ផង​ដែរ​។
ការ​ចំណាយ​ប្រាក់​កាន់​តែ​ច្រើន​លើ​ម្ហូប​អាហារ គឺ​មាន​ន័យ​ថា ចំណាយ​ប្រាក់​តិច​តួច​ទៅ​លើ​ការ​ថែ​ទាំ​សុខ​ភាព ការ​អប់​រំ ឬ​ការ​ចំណាយ​សំខាន់​ៗ​ផ្សេង​ទៀត ហើយ​ក៏​មាន​ន័យ​ដែរ​ថា គ្រួសារ​ដែល​ព្យាយាម​​គេច​ផុត​ពី​ភាព​ក្រី​ក្រ ទំនង​ជា​មិន​ធ្វើ​ដូច្នោះ​ឡើយ ខណៈ​គ្រួសារ​រាប់​លាន​ទៀត កំពុង​ធ្លាក់​ក្រោម​ខ្សែ​បន្ទាត់​ភាព​ក្រី​ក្រ​ ដែល​រក​បាន​ចំណូល​តិច​ជាង​១,២៥​ដុល្លារ​ក្នុង​មួយ​ថ្ងៃ​។
ធនាគារ​អភិវឌ្ឍន៍​អាស៊ី ​ព្យាករ​ថា កំណើន​ថ្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​ ១០​ភាគ​រយ នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​កំពុង​អភិវឌ្ឍ​នៅ​អាស៊ី បាន​គំរាម​កំហែង​ប្រជាជន​៦៤​លាន​នាក់ ឲ្យ​ធ្លាក់​ចុះ​ក្នុង​ភាព​ក្រី​ក្រ។
ដោយ​សារ​តែ​អតិផរណាជា​មធ្យម​ ១១​ភាគ​រយ ​នៅ​ប្រទេស​អាស៊ី​ដែល​មាន​សេដ្ឋកិច្ច​កំពុង​តែ​រីក​ចម្រើន​​ កាល​ពី​ឆមាស​ទី​មួយ ២០១១ បាន​ធ្វើ​ឲ្យ​ចំនួន​គ្រួសារ​កាន់​តែ​ច្រើន​ឡើង​ៗ ដែល​ប្រឈម​នឹង​ភាព​ក្រី​ក្រ​ធ្ងន់​ធ្ងរ កំពុង​ជួប​ការ​ភ័យ​ខ្លាច​ជា​ខ្លាំង​។
កំណើន​ថ្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​យ៉ាង​ខ្ពស់​នៅ​ក្នុង​តំបន់​ បណ្តាល​មក​ពី​កង្វះ​ផលិតកម្ម ដែល​បង្ក​ឡើង​ដោយ​​អព្ភូតហេតុ​អាកាស​ធាតុ ដូច​ជា គ្រោះ​រាំង​ស្ងួត និង​ទឹក​ជំនន់ និង​ផល​វិបាក​ចេញ​ពី​ការ​ហាម​ឃាត់​ដោយ​ប្រទេស​ផលិត​ស្បៀង​អាហារ​មួយ​ចំនួន ​។
តម្រូវ​ការ​គ្រាប់​ធញ្ញជាតិ ប្រេង គ្រាប់​ពូជ ស្ករ និង​សត្វ​ពាហនៈ​កាន់​តែ​ច្រើន​ឡើង​ៗ នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​​កំពុង​អភិវឌ្ឍ ដូច​ជា ចិន ​និង​ឥណ្ឌា កំពុង​ដាក់​សម្ពាធ​កាន់​តែ​ខ្លាំង​លើ​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់។
ក្នុង​រយៈ​ពេល​មួយ​ទសវត្សរ៍​កន្លង​ទៅ​នេះ ការ «ផ្តល់​ហិរញ្ញប្បទាន» លើ​ទំនិញ​ប្រើ​ប្រាស់ មាន​និន្នាការ​កើន​ឡើង ដោយ​ការ​ប្រែ​ក្លាយ​ម្ហូប​អាហារ​ឲ្យ​ទៅ​ជា​ធន​ធាន​ដ៏​សំខាន់​ដែល​អាច​ធ្វើ​ ពាណិជ្ជកម្ម​បាន ដូច​ជា ភាគ​ហ៊ុន មូល​បត្រ​បំណុល រូបិយប័ណ្ណ ឬ​អចលនវត្ថុ។
ជា​លទ្ធផល ការ​ប្រែ​ប្រួល​ធនធាន​ដ៏​សំខាន់​មួយ ដូច​ជា តម្លៃ​អចលន​វត្ថុ​នៅ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​នៅ​ប្រទេស​ផ្សេង​ៗ​ទៀត​លើ​ពិភពលោក​ឡើង​ ថ្លៃ​ខ្ពស់​ជាង​អ្វី​ដែល​អាច​ផ្គត់​ផ្គង់​បាន​ពិត​ប្រាកដ និង​អ្វី​ដែល​ជា​តម្រូវ​ការ​ជាក់​ស្តែង។
គោល​នយោបាយ​រូបិយវត្ថុ​ដ៏​ងាយ​ស្រួល​នៅ​បណ្តា​ប្រទេស​ឧស្សាហកម្ម នា​ពេល​បច្ចុប្បន្ន អាច​ជំរុញ​ឲ្យ​មាន​ការ​ផ្តល់​ហិរញ្ញប្ប​ទាន​ដល់​ទំនិញ​ប្រើ​ប្រាស់​។
បន្ទាប់​មក​ទៀត​គឺ​ប្រាក់​ដុល្លារ​អាមេរិក ការ​ធ្លាក់​ចុះ​ដុល្លារ​អាមេរិក​ដែល​ជា​រូបិយប័ណ្ណ​និយម​ប្រើ​ភាគ​ច្រើន​ ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម​ ទំនិញ​ប្រើ​ប្រាស់​ធ្វើ​ឲ្យ​ប្រេង​ឡើង​ថ្លៃ​ស្ទើរ​តែ​គ្រប់​ដំណាក់​កាល​នៃ​ ខ្សែ​ចង្វាក់​ផ្គត់​ផ្គង់។ ក្នុង​នោះ​ដែរ ជី ​ចំណី​សត្វ និង​ប្រេង​ឥន្ធនៈ​សម្រាប់​ចម្អិន​អាហារ ក៏​ឡើង​ថ្លៃ​ផង​​ដែរ។ និយាយ​ទៅ​ត្រូវ​ចំណាយ​ខ្ពស់​ក្នុង​ការ​ «នាំ​យក​ម្ហូប​អាហារ​មក​ដាក់​ក្នុង​ផ្ទះ​បាយ​»។
ទាក់​ទង​នឹង​ភាព «ជា​ធម្មតា​» នៃ​ការ​ឡើង​ថ្លៃ​ម្ហូប​អាហារ និង​ការ​ប្រែប្រួល​ថ្លៃ​ម្ហូប​អាហារ តើ​អ្នក​បង្កើត​នយោបាយ ត្រូវ​ធ្វើ​ដូច​ម្តេច​ខ្លះ?
ការ​ស្វែង​រក​ដំណោះ​ស្រាយ មិន​មែន​ជា​រឿង​ងាយ​ស្រួល​ឡើយ ប៉ុន្តែ​នៅ​ពេល​ប្រឈម​នឹង​ថ្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​កើន​ឡើង រដ្ឋាភិបាល ត្រូវ​ចាត់​វិធាន​ការ និង​ចេះ​បត់​បែន​តាម​ស្ថាន​ការណ៍។
ការ​រឹត​បន្តឹង​គោល​នយោបាយ​រូបិយ​វត្ថុ ដូច​ជា​ ការ​ដំឡើង​អត្រា​ការ​ប្រាក់​ជា​វិធី​សាស្ត្រ​ស្តង់​ដារ​សម្រាប់​ប្រយុទ្ធ​ ប្រឆាំង​នឹង​អតិផរ​ណា និង​បញ្ចុះ​កម្តៅ​សេដ្ឋកិច្ច​មក​វិញ។ ទោះ​ជា​យ៉ាង​នេះ​ក្តី វិធី​សាស្ត្រ​នេះ មិន​មាន​ប្រសិទ្ធ​ភាព​ឡើយ ប្រសិន​បើ​មាន​សម្ពាធ​អតិផរណា​នៅ​ខាង​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់ ហើយ​វា​កាន់​តែ​គ្មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ទៅ​ទៀត ប្រសិន​បើ​តម្លៃ​ទំនិញ មាន​ការ​ប្រែ​ប្រួល​ខ្លាំង។
ការ​ដំឡើង​អត្រាការ​ប្រាក់ ត្រូវ​ការ​ពេល​រាប់​ខែ​ដើម្បី​បង្ហាញ​ពី​លទ្ធផល​ ហើយការ​ដំឡើង​អត្រា​កាន់​តែ​ខ្ពស់​ អាច​នឹង​ពង្រឹង​ការ​គ្រប់​គ្រង​សេដ្ឋកិច្ច ​ដល់​អតិផរណា​ឈប់​មាន​កំណើន ជា​ពិសេស​សម្រាប់​អាជីវកម្ម​ធុន​តូច និង​មធ្យម​។ ការ​កំណត់​គោល​ដៅ​អតិផរ​ណាជា​គុណ​តម្លៃ​មួយ ដែល​នៅ​តែ​បង្ក​ឲ្យ​មាន​ចម្ងល់​ដដែល ប្រសិន​បើ​សាធារណជន គិត​ថា វិធាន​ការ​ដែល​បាន​ចាត់​ឡើង មិន​គួរ​ឲ្យ​ជឿ​ជាក់​។ អតិថិជន​ត្រូវ​ការ​ដឹង​នូវ​អ្វី​ដែល​ខ្លួន​រំពឹង​ទុក​។
ដោយ​សារ​អតិផរណា​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ ចេះ​តែ​កើន​ឡើង កម្ម​វិធី​សង្គម​ដែល​កំណត់​គោល​ដៅលើ​សមាជិក​ងាយ​រង​គ្រោះ​បំផុត​ពី​ផល​ប៉ះ​ ពាល់​នៃ​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​កាន់​តែ​ឡើង​ថ្លៃ អាច​នឹង​យក​មក​ប្រើ​សម្រាប់​បែង​ចែក​ថវិកា​ទៅ​កាន់​​គោល​ដៅ​ណា​មួយ។ វិធាន​ការ​នេះ ចំណាយ​អស់​តិច បើ​ធៀប​ទៅនឹង​ការ​រឹត​បន្តឹង​គោល​នយោបាយ​រូបិយវត្ថុ។
អ្នក​បង្កើត​នយោបាយ អាច​ប្រើ​ប្រាស់​វិធី​សាស្ត្រ​ផ្សេង​ៗ​ទៀត ដើម្បី​បន្ទាប​អតិផរណា​នេះ រាប់​បញ្ចូល​​ទាំង​គោល​នយោបាយ​ផ្អែក​លើ​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់ ដែល​អាច​កាត់​បន្ថយ​ឧបសគ្គ​ក្នុង​ឧស្សាហកម្ម​ផលិត​ទំនិញ​ប្រើ​ប្រាស់ ដោយ​លើក​កម្ពស់​លទ្ធភាព​ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ និង​ការ​បង្កើន​ផលិត​ភាព​។
ការ​កាត់​បន្ថយ​ឧបសគ្គ​ពាណិជ្ជ​កម្ម​រវាង​ប្រទេស​មួយ និង​ប្រទេស​មួយ​ទៀត ពោល​គឺ​ការ​កាត់​បន្ថយ​កង្វះ​ម្ហូប​អាហារ​ក្នុង​ស្រុក តាម​រយៈ​ការ​នាំ​ចូល​ពី​ប្រទេស​ផលិត​លើស គួរ​តែ​បន្ត​អនុវត្ត​តទៅ​ទៀត តាម​រយៈ​កិច្ច​សហ​ប្រតិបត្តិការ​តំបន់ និង​វេទិកា​ផ្សេង​ទៀត។
សម្រាប់​ទីផ្សារ​សកល ដែល​បាន​បំប្លែង​ទំនិញ​ប្រើ​ប្រាស់​ឲ្យ​ទៅ​ជា​ធន​ធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ តាម​រយៈ​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម និង​ការ​កំណត់​តម្លៃ គួរ​តែ​មាន​ការ​គ្រប់គ្រង និង​ពិនិត្យ​តាម​ដាន​ឲ្យ​បាន​ដិត​ដល់ ដើម្បី​ចៀស​វាង​ការ​ប្រែប្រួល ឬ​តម្លៃ​ឡើង​ខ្ពស់​ខ្លាំង។
ទីផ្សារ​ទាំង​នេះ អាច​ប្រើ​ជា​វិធី​សាស្ត្រ​គ្រប់​គ្រង​ហានិភ័យ​យ៉ាង​មាន​ប្រសិទ្ធ​ភាព​។
ក្នុង​ប្រទេស​ធំ​ៗ​ ការ​ផ្គត់ផ្គង់​ម្ហូប​អាហារ អាច​នឹង​មិន​មាន​ជា​បញ្ហា​ទេ ប៉ុន្តែ​នៅ​មាន​បញ្ហា​ធ្ងន់ធ្ងរ​ជាង​នេះ​ទៀត នៅ​តំបន់​មួយ​ចំនួន នៅ​ថ្នាក់​ក្រោម​ជាតិ។
ឧទាហរណ៍ មធ្យោបាយ​ចែក​ចាយ​កាន់​តែ​ប្រសើរ ដើម្បី​ធានា​ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​ទំនិញ​កាន់​តែ​ជឿ​ទុក​ចិត្ត ទៅ​កាន់​តំបន់​ជន​បទ និង​ឆ្ងាយ​ដាច់​ស្រយាល​អាច​ដើរ​តួនាទី​យ៉ាង​សំខាន់។
ជា​រួម អ្វី​ដែល​បញ្ជាក់​យ៉ាង​ច្បាស់​លាស់​នោះ គឺ​ថា វិធី​សាស្ត្រ​សកល​ភាវូបនីយកម្ម ត្រូវ​មាន​ជា​ចាំបាច់​ដើម្បី​ដោះ​ស្រាយ​អតិផរណា​តម្លៃ​ម្ហូប​អាហារ​ឲ្យ​មាន​ ប្រសិទ្ធភាព។
ជា​ធម្មតា ប្រទេស​ភាគ​ច្រើន ដោះស្រាយ​តម្រូវ​ការ​របស់​ខ្លួន ដោយ​សារ​ពួក​គេ​មើល​ឃើញ​ថា វា​ល្អ​ប្រសើរ​បំផុត ប៉ុន្តែ​វា​ក៏​ត្រូវ​ផ្អែក​លើ​តម្រូវ​ការ​នៃ​កំណើន​សេដ្ឋ​កិច្ច​ដ៏​ឆាប់​ រហ័ស និង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ឆ្លង​ដែន​កាន់​តែ​កើន​ឡើង​ផង​ដែរ។ នៅ​​ថ្នាក់​ជាតិ អ្នក​បង្កើត​​គោល​នយោបាយ នឹង​ត្រូវ​ពិចារណា​ជា​សកល និង​សម្រប​សម្រួល​នៅ​ថ្នាក់​តំបន់៕CS
Iwan J. Azis ប្រធាន​ការិយាល័យ​សមាហរណកម្ម​សេដ្ឋកិច្ច​ថ្នាក់​តំបន់​របស់​ធនាគារ​អភិវឌ្ឍន៍​អាស៊ី
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2013. Chea Sophanith - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Sophanith Chea